marianweijters.reismee.nl

De eerste paar dagen

De eerste paar dagen

De tweede dag na het ontbijt namen ze eerst samen met mij het schema en de regels door. Daarna ben ik me eigen klaar gaan maken. Vandaag moest de au pair die er nu nog was de hele dag werken omdat ze geruild had met een andere dag zodat ik kon zien hoe alles moest. Na de ochtend routine zijn we naar een speeltuin in de buurt gegaan. Hij houdt heel erg van de schommel en dat doet hij ook het allerliefste. Ook de hangbrug vond hij heel leuk om over te gaan. Na ongeveer een uurtje moesten we weer terug naar huis want het was tijd voor zijn lunch. Dat is anders dan thuis want hier eten ze warm tussen de middag. Dus ze maken dan van te voren eten voor een paar dagen en dan kunnen ze dat tussen de middag opwarmen. Het is wel heel leuk want hij begint nu zelf te eten. Ze vinden het dan ook het fijnste als je eten maakt dat hij zelf kan vast pakken, zoals pasta. Hij is een erg vrolijk jongentje en heel slim. Hij weet precies wat je bedoelt als je iets tegen hem zegt. Na de lunch was het tijd voor zijn middagdutje. We hadden toen even wat vrije tijd en daarna moesten we eten maken voor hem. Als hij wakker wordt krijgt hij een snack. We zijn daarna nog even naar bieb geweest. Het is een hele mooie bieb en ook heel leuk voor kinderen. Ze hebben een gezellig hoekje met een glijbaan en boeken natuurlijk en kussens en banken. Daarna heeft hij nog even thuis gespeeld en daarna heb ik mee gekeken met zijn avond routine. Avondeten, in bad doen, nog even spelen en daarna naar bed. Daarna zelf eten en alles opruimen. Ik ben trouwens ook verantwoordelijk voor de vaatwasser in de ochtend en in de avond na het eten. haha. Daarna ben ik rond 21.00 uur gaan slapen.

Vrijdag moesten we alleen de ochtend werken en waren we rond 9.30 uur klaar. De au pair die er nu nog is heeft me meegenomen naar Sydney om te laten zien hoe het werkt met de trein en de bus. Ik kreeg meteen een primeur want we gingen naar het opera house en de harbour bridge. En daarna nog naar Darling Harbour. Dus die kan ik alvast afstrepen haha. Ik zal er zeker nog wel heel vaak komen. We zijn daarna nog koffie gaan drinken bij starbucks. Tegen de avond kwamen we weer terug en ben ik op tijd weer gaan slapen.

Op zaterdag ben ik vrij tot 18.00 uur, dus ik kon lekker uitslapen, ik was dan ook moe dus dat was fijn. Ik had niks gepland voor die dag, maar de au pair vroeg of ik met haar mee wilde, want ze had zelf ook geen plannen maar misschien ging ze met iemand afspreken. Dat vond ik echt heel aardig. We zijn eerst even naar de bank gegaan, want ik moest mijn nieuwe telefoonnummer nog doorgeven. We zijn daarna nog even naar de bieb gegaan want ze moest nog wat dingen uitprinten voor haar grote reis. Ze gaat morgen namelijk 2 maanden reizen door Australië. Echt heel gaaf. Daarna zijn we met de trein naar Sydney gegaan. Daar hebben we wat rondgelopen en zijn we gaan lunchen. Na de lunch kwam haar vriendin. Het was leuk dat zij ook 19 jaar was en het zo naar haar zin heeft. We zijn toen eerst even gaan shoppen. Daarna zijn we naar Darling Harbour gelopen. We zijn richting Chinatown gelopen. Daar hebben ze me de paddy’s market laten zien. Echt een hele grote markt met echt alles. Daarna zijn we in een park gaan zitten en hebben we nog even gekletst. We hebben nog wat gedronken en zijn daarna in een winkelcentrum bij Bondi Junction nog iets gaan eten. Dat was wel lachen, want die vriendin en ik kregen onze borden niet helemaal leeg en op een gegeven moment kwam er een vrouw naast ons zitten. We merkte dat ze de hele tijd naar onze borden aan het kijken was. Dus toen zij Danielle ( au pair) wedden dat ze dadelijk die borden pakt als wij weg zijn. Dus nadat we afscheid hadden genomen van die vriendin zijn wij nog terug gelopen om te kijken wat ze ging doen. En inderdaad toen ze dacht dat wij weg waren liep ze langs onze tafel en nam de borden mee om ze aan een andere tafel op te gaan eten. Zelfs met dezelfde vork. Dat was echt lachen haha. Daarna heeft Danielle mij nog laten zien waar ik de K market kan vinden en hoe ik vanuit Bondi Junction weer naar huis kan lopen. Dat is wel zwaar de heenweg want dat is flink heuvel op merkte ik al wel. Was een gezellig dagje en ik heb veel gezien.

Ik vind het zo fijn dat Danielle mij nog zo goed heeft geholpen met alles. Echt heel aardig. Ik heb nu al heel veel gezien en weet nu een beetje waar ik alles kan vinden, echt heel tof. Ze heeft me ook heel goed geholpen met de bankrekening en nieuw nummer en de buskaart. En ze was echt heel aardig.

Ik haal heel de dagen door elkaar haha, ik ben zo moe geweest de hele week dat ik niet meer weet wat ik wanneer allemaal gedaan heb. Maar maakt verder ook niet uit.

Het is namelijk zo dat ik gisteren met de familie en de au pair ben gaan lunchen bij een heel leuk restaurantje aan het water. Het was een gezellige lunch en het eten was heel lekker. Toen we thuis kwamen zijn Danielle en ik nog naar een heel leuk strandje geweest echt 10 minuten lopen van huis. Murray Rose pool heet het. Hier hebben we heerlijk gezeten en genoten van het weer, want het was 30 graden. Om 18.00 uur moesten we werken. Op zaterdagavond moet ik oppassen want dan gaan ze altijd uit samen. Dus dan is het eten geven en in bad doen, even spelen en naar bed. Daarna zelf eten en daarna moesten we nog koken voor de komende dagen voor de familie. Rond 22.00 uur waren we klaar met koken en opruimen. Ik heb toen een deel van mijn koffer uitgepakt en ben toen gaan slapen.

Sorry voor de warrige blog, maar ik heb zoveel indrukken opgedaan de afgelopen dagen dat ik het allemaal niet meer weet haha

Vandaag is het zondag en was ik vrij. Ik heb toen eindelijk mijn koffer helemaal uitgepakt. Na het ontbijt heb ik nog even wat dingen doorgenomen. Ik heb samen met Danielle wat gegeten beneden. Daarna kwam de familie weer thuis van hun eerste zwemles. Echt heel leuk. Ze gaan nu naar een zwemklasje om kennis te maken met water voor het kindje. Ik heb daarna nog wat berichtjes gestuurd. Mijn host mom kwam naar mij toe dat ik ook buiten mocht zitten als ik dat wilde. Maar dat werd al snel te warm. Ik ben toen een stukje gaan wandelen. Ik ging kijken of ik alles nog kon vinden. Ik ben eerst naar de supermarkt gegaan om een fles water te kopen, heb ik zeker nodig met dit weer hier. Kan ik meennemen in mijn tas. Daarna ben ik nog een keer naar dat strandje gelopen. Maar het was er zo druk dat ik even heb rondgekeken en daarna weer verder ben gegaan. Ik ben toen nog even naar een ander strandje gelopen waar ook een speeltuin is, dus die heb ik ook weer kunnen vinden. Daar heb ik nog even gezeten en toen ben ik weer terug gegaan want het was echt heel warm. 37 graden was het vandaag. Toen ik terug kwam was de familie weg om Danielle weg te brengen, want die vertrekt vandaag en gaat vanaf vanavond reizen. Echt heel gaaf. Dus toen ik rond 16.00 uur thuis kwam ben ik daarna deze blog gaan schrijven.

Morgen begint het echte leventje hier en heb ik mijn eerste werkdag. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Ik zal het jullie zeker laten weten volgende week.

Reacties

Reacties

Mama

Mooie blog meid ik ben super trots op jou , en kijk uit naar je volgende blog xxx

Tante Ria

Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Deze eerste week heb je veel indrukken op gedaan. Het is even wennen maar het gaat je lukken! Doe leuke dingen met Oliver en geniet in je vrije tijd van de omgeving! Ik zie uit naar je volgende verhaal.

Lies

Wat gaaf Marian!
Wat leuk om bij te kunnen houden wat je er allemaal doet!
Trots op je!
X Lies

Susan van der Bruggen

Nou Marian, zoals ik het lees gaat het vast goed komen daar met jou.
En ik kijk weer uit naar je volgende blog...

Liefs xx

Sandra

Wauw Marian
Wat een mooi verhaal nu al.
Ik hang aan jouw lippen.
Wat een avontuur zeg.
Ik zie t voor me hoe je t daar hebt.
Super trots ben ik op jou!

Hilde

Ha wereldreiziger!
Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Inmiddels je eerste werkdag achter de rug, hoop dat dat ook goed geaan is.
Als je het goed vind stuur ik de link van de blog door aan Lucia en Tanja, kunnen ze ook meelezen, je bent immers zo dicht bij.
Heel veel plezier! Dikke kus????

Robert

Wauw Marian
Wat een mooie verhalen. Gaan we zeker bij houden! Nog steeds super trots op jou!x van den ome.

Jetje

Hey meis
Dat ziet er allemaal gaaf uit. Wat een avontuur.
Je mag trots zijn hoor en Ollie boft maar met zo n aupairtje. Geniet wrvan tot het volgende verslag. Leuk doeixxxxx

Toine

Hej Marian, wat een verhalen geweldig. Goed te lezen dat je het naar je zin hebt. Ga zeker je verhalen bij houden, geniet ervan en we blijven op de hoogte.
Ik wacht op het volgend verslag. Groetjes ikke

claudia van der bruggen

echt mooi vertelt ik heb alles gelezen en trouwens leuk dat je een blog hebt en dat je alles vertelt

Martin

Hoi Marian,
Leuk idee om je ervaringen zo bij te houden en te delen!
Het zal wel ff wennen zijn, maar je redt je wel daarginds. Geniet ervan en ga alles lekker verkennen wanneer je er tijd voor hebt.
De Botanische tuin is heel mooi om te zien en er zitten daar ook veel Kaketoes.
Succes en een dikke kus.

Ome Martin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!