marianweijters.reismee.nl

Week 6

Maandag was het eindelijk weer een keer lekker weer. Ik ben eerst een wandeling gaan maken in de buurt en daarna ben ik mijn blog gaan schrijven in de bieb. Voor de lunch ben ik naar redleaf gelopen (strand) en daar zit ook een cafe dus daar heb ik een lekkere lunch op. Daarna nog even lekker op het strand gezeten met een boek. Toen nog even terug naar de bieb gegaan om mijn blog verder af te schrijven en toen was het alweer tijd om terug te gaan om op ollie te passsen.

Dinsdag ben ik met ollie naar het Australian museum geweest. hij was alleen heel moe omdat hij die nacht niet goed geslapen had dus het enige wat hij zij bij alles was " go go". maar ik heb nu in ieder geval ook het Australian museum gezien dus dat was mooi mee genomen. Ik had een gratis ticket dus ik heb ook niks verloren haha. Er was een wild life gedeelte. Daar was een giraffe opgezet en die vond hij wel heel indrukwekkend omdat die heel groot was. Verder hebben ze allemaal ruimtes zoals dino' s en het vroegere leven en kristallen en allerlei dieren in Australie in de verschillende delen. Toen we eenmaal bij de kinderruimte kwamen was het goed. Daar waren ook allerlei kleine ruimtes met verschillende soorten speelgoed in elke ruimte en toen was hij verkocht. ik denk dat we er wel een uur gespeeld hebben. Toen ik vroeg of hij mee ging voor een lunch zij hij gelukkig meteen ja. ik had wel verwacht dat hij tegen zou stribbelen dus dat was een meevaller. In het museum nog even een lunch op en toen weer met de bus terug naar huis gegaan voor zijn middag dutje. Daarna hebben we lekker thuis nog gespeeld.

Woensdag zouden we eigenlijk naar een knutselklasje gaan waar hij vorige week ook was geweest, maar deze keer moest ik er zelf met de bus heen. Dus wij staan bij de bushalte en het was er zo druk dat ik de eerste bus niet in kon. Ook in de tweede bus werd ik geweigerd met de kinderwagen omdat de bus te vol zat. Zo ben ik in 5 bussen afgewezen of ik kon er gewoon niet meer bij met de kinderwagen en toen was ik er wel klaar mee. Ik heb toen mijn host mom een bericht gestuurd dat dit gekkenwerk was en dat ik geen bus kon krijgen en dat ik wel met hem naar rhyme time in de bieb ging. Gelukkig was dit goed, ik vond het alleen wel een beetje vervelend omdat ze er voor betaald had. Dus ik eerst weer terug naar huis want het was nog te vroeg voor de rhyme time (liedjes zingen). Eenmaal in de bieb moest ik eerst een biebpas aanvragen voordat ik naar rhyme time mocht, maar dat heeft zo zijn voordelen en het was gratis dus dat was niet erg. Nu kan ik in de bieb gratis gebruik maken van de computer en ik kan boeken lenen dus dat is mooi meegenomen. En een biebpas is hier gratis. Hij vond het geweldig en hij was helemaal in trance naar de liedjes aan luisteren die wij aan het zingen waren. Dus dat was gelukkig een succes. Deze keer was het ook beter geregeld in een aparte ruimte dus dat was ook wel fijn. Rond een uur of 16.00 kwam zijn oma nog even langs en die had eten gemaakt voor ons. Dus ik had meteen avondeten voor hem haha. Echt een hele aardige en leuke vrouw trouwens.

Donderdag was ik om 10.00 uur weer vrij. Eindelijk heb ik toen de stap gezet om naar de kapper te gaan. Daar zag ik heel erg tegen op, want in Nederland kent de kapper mij en hij weet wat ik een beetje wil. Maar hier moet je dat dan in het Engels uit gaan leggen. Maar goed ik er heen en ik hoefde geen afspraak te maken maar was meteen aan de beurt. Mjn haar wassen kostte 6 dollar, maar ik dacht doe maar want anders knippen ze je haar gewoon droog en dat zag ik niet zo zitten. Nou het resultaat kan ermee door en het viel me mee, maar helemaal lekker zit het niet. Maar goed het zit veel beter dan ik dacht. Dus niks aan de hand en straks in Nederland kan er dan weer een model ingeknipt worden haha. Ik ben daarna zelf nog een keer terug gegaan naar het Australian museum. Ik wilde op mijn gemak nog even rond kunnen kijken. Ze hadden nu ook een spinnen expeditie maar die heb ik maar even overgeslagen. Dat kostte ook nog 24 dollar dus dat had ik zeker niet over voor de spinnen, die zie ik hier thuis ook. Helaas kwam het bakken uit de lucht dus ik kwam er nat aan en ik ging nat naar huis, maar dat mocht de pret niet drukken. Na het museum nog even wat gegeten en toen was het alweer tijd om terug te gaan naar huis om te koken. Nou ja echt te koken hoefde ik deze dag niet omdat ze het hele weekend weg zijn, dus ik hoefde alleen wat voor Ollie te maken. Dus dat was weer gelukt en toen de avondroutine weer in gegaan.

Vrijdag was ik om 10.30 uur vrij toen zijn oma hem opgehaald had. Ik moest deze vrijdag een extra avondje werken want hun hadden een feestje dus ik moest om 18.30 uur thuis zijn, zodat ik hem naar bed kon brengen. Maar ik ben overdag naar Manly gegaan, daar ging ik dan echt voor de aller laatste keer Laurien zien. We hebben eerst lunch op in hun stamcafe zal ik het maar even noemen. Daarna ben ik mee naar het huis van Laurien gegaan want zij had nog een paar Linda tijdschriften voor mij waar ik heel blij mee ben. Het waren er echt heel veel dus het was echt naar huis sjouwen. Maar goed daarna weer terug gegaan naar Sydney centrum daar even de mac ingelopen en daarna ben ik naar huis gegaan en heb ik gewacht tot ze ollie thuis zouden brengen. Nog even beneden opgeruimd en toen lekker ontspannen.

Zaterdag eerst even lekker uitgeslapen, 8.30 uur is gewoon een nieuw record. Even lekker rustig aan gedaan en daarna ben ik naar Darling Harbour gegaan om naar Sea Life te gaan. Bij de ticketbalie bleek het goedkoper als ik een combo ticket zou nemen, dus nu kan ik een andere dag ook nog naar het wildlife park. Maar Sea Life was echt heel mooi. Er waren glazen tunnels waar je door kon lopen en dat was dan een aquarium dus je zag overall vissen om je heen. Er was ook een penguin expeditie, je kon dan met een bootje een rondje varen langs de penguins. Dat was wel grappig maar wel heel koud. Daarna kon ik ze uiteindelijk toch beter zien door een groot glas voorbij de boot. Het zijn echt leuke dieren. Verder was er een haaien gedeelte en natuurlijk allerlei tropische vissen en noem maar op. Het is echt heel mooi opgezet. Ik heb er zeker van genoten. Na ongeveer twee uur was ik helemaal rond en ik ben toen naar de Foodcourt gegaan. Echt allemaal verschillende soorten eten kun je daar krijgen. Van de mac tot chinees, noem het maar op. Daar uiteindelijk lunch op en daarna ben ik naar het Queen Victoria Building gelopen om die eens helemaal van binnen te bekijken. Maar dat is zo ontzettend duur allemaal natuurlijk. Uiteindelijk zag ik een Pandora winkel en ik dacht daar kan ik wel even gaan kijken. Wil ik de winkel in lopen wordt me verteld dat ik me een brochure boekje achter in de rij aan kan sluiten op de gang. Ik dacht die meen je niet, dat gaan we dus mooi niet doen. Ik het brochure boekje mee genomen met de collectie erin en weer door gelopen. Toen kwam ik een kraampje tegen met gezichtsproducten, en ik kreeg zo’n sample handcreme, maar daar kwam ik er niet mee weg helaas. Ja mag ik vragen hoe jij je huid verzorgd en wat voor producten je gebruikt. Ik eh…Ooh en waar kom je vandaan. Dus ik zei dat ik uit Nederland kom. Nou toen was ze helemaal enthousiast, want zij kwam uit Spanje en was gek op Nederlanders want dat vind ze hele aardige mensen. Kom maar even mee ik wil je iets laten zien. Zij mij een scrub laten voelen en de dagcreme. Nou goed het was wel goed spul, maar ik dacht ik moet eerst de prijs maar eens weten. Dus ik zo heel leuk allemaal maar hoeveel kost het. Ja de scrub is 180 dollar en de dagcreme is 160 dollar. Ik denk dat mijn mond nog net niet open viel. Dus ik zo nou dat wordt hem niet. Ooh wacht zij ze, maar omdat jij een Nederlander bent mag je als je de scrub koopt er de dagcreme gratis bij hebben. Dus ik zo nou dat vind ik nog steeds te duur. Uiteindelijk heb ik de scrub voor 40 dollar kunnen krijgen. Dus dat was toch mooi een winst van 140 dollar. Dus het is zeker goed spul en ik wilde het graag proberen, dus uiteindelijk een mooie karting kunnen krijgen. Toch nog zijn voordelen om Nederlander te zijn. Maar goed daarna nog even verder gekeken en toen weer naar huis. Maar nou was ik al in de middag opgebeld met de vraag waar ik was. Dus ik dacht wat maakt dat uit. Dus om 16.30 werd ik weer gebeld met dezelfde vraag, wat bleek nou, ze hadden zichzelf buiten gesloten vanmorgen dus ze konden de hele dag het huis niet in. Dus toen ik thuis was heb ik er maar weer ingelaten, is wel zo aardig in hun eigen huis haha. Maar uiteindelijk zijn ze nog naar een theatershow geweest voor Ollie dus ze hadden zich wel vermaakt gelukkig. Nou in de avond weer gekookt.

Zondag ook weer lekker uitgeslapen en uitgerust. Ook vandaag moest ik extra werken. Hun moesten om 17.30 uur naar een feestje in Centannial park, maar Ollie moest natuurlijk op tijd weer naar bed. Dus uiteindelijk ben ik met ze mee gegaan naar het park, zodat ik er rond kon lopen en ontdekken want het is echt een groot park. Om 19.30 uur moest ik dan weer terug zijn en gingen Ollie en ik met de taxi naar huis. Uiteindelijk allemaal goed gegaan. Het park is echt prachtig, dus ik ga zeker nog een keer terug om de rest van het park te bekijken. Toen Ollie in bed lag nog wat klusjes gedaan en daarna nog even lekker met papa en mama geskypt. Overdag was ik naar de Rocks gegaan want daar is elke zondag een mark ten die wilde ik wel eens bekijken. Maar helaas was die door de wind afgelast. Dus toen dacht ik dan kan ik misschien wel naar de uitkijktoren op de harbour Bridge maar het was zo grijs en bewolkt dat ik dat nu niet met dit weer 15 dollar waard vond. Dus dat word een andere keer. Uiteindelijk nog wel per ongeluk eigenlijk een mooie wandeling gemaakt en tussen door in een leuk café nog ergens een lunch op. En toen moest ik om 17.00 uur dust huis zijn om naar het park te gaan. Het was wel echt van dat plak weer vandaag trouwens.

Dus al bij al het weekend in de avond gewerkt en ondanks het weer toch nog leuke dingen gezien. Soms is het weer wel echt deprimerend aan het worden nu, maar goed gewoon doorzetten en dingen blijven bezichtigen. Ik had het alleen niet verwacht van Australie. Weld at er wat slechte dagen zouden zijn, maar ik had niet verwacht dat het echt weken aan een stuk gewoon zou regenen enz. Dus dat is wel een tegen valler.

Maar goed op naar een nieuwe week!

Reacties

Reacties

Tante Ria

Dat klinkt beter dan vorige week! Fijn voor je dat je een paar keer uit hebt kunnen slapen en dat je wat rust en tijd voor jezelf hebt genomen. Je hebt deze week ook leuke activiteiten gedaan met Ollie.
Wat betreft het weer, inderdaad regen verveelt heel gauw. Laat je humeur daar niet teveel door beïnvloeden!
Tot volgende week

Marian van dommelen

Dan lijkt het weer nu even op Nederland dan, maar jij onderneemt wel veel hoor
Echt goed van jou, ik wens je weer een goede week toe

Mama

Nou dat was.een drukke werkweek ,maar gelukkig ook nog leuke dingen voor jezelf kunnen doen ik heb weer heerlijk genoten van je verhaal en ik hoop dat het weer snel weer beter wordt xxx

Sandra

Lieve Marian
Oh ik geniet zoo erg van jouw verhalen.
Ik slurp t op! !!!!
Beetje jaloers ben ik ook wel op je ha ha ha t lijkt me zo'n geweldig land! !!!
Maar jij moet ook werken natuurlijk.
Je doet t zo goed meisje je wilt niet weten hoe trots ik op jou ben.
Ik vertel t aan iedereen ha ha ha echt waar.
Ga zo door lieverd tot gauw weer dikke x van mij

Jetje

Hey marianneke
Wé leuk toch allemaal.
Geniet vd nieuwe week. Spreek je vast nog wel en toedeledokie. Gr aan ollie. Moet ff gaan arbeiden xxxx

Mona

Wat leuk om je verhalen te lezen marian echt super al goed aan t wennen lees ik en dat is super hoor !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!