marianweijters.reismee.nl

Week 5

Deze week is eigenlijk een beetje aan mij voorbij gegaan, tenminste zo voelt het. Deze week werd het me allemaal even te veel en had ik het moeilijk. Ik zal er niet te veel op in gaan want ik wil het positief houden want dat is het natuurlijk nog steeds gewoon, maar het koken en feedback die ik uit het niets ineens over me heen kreeg heb ik te persoonlijk opgenomen. Maar dat heb ik dus ook geleerd nu om dingen niet persoonlijk op te nemen dus dat was een goede les. Het positieve is dus dat ik er zeker van geleerd heb. Uiteindelijk waren we allemaal moe en zij had te veel gewerkt en was daardoor ook in een minder humeur waarschijnlijk. Dus het was gewoon een samenhang van omstandigheden, maar het was natuurlijk even niet leuk. Maar goed we gaan gewoon weer verder. Hopelijk word het weer wat beter weer daar worden we allemaal ook weer wat vrolijker van.

Verder moest ik vrijdag een dagje extra werken en toen ben ik met hem naar een muziekklasje geweest. Dat was wel echt heel leuk. Hij had heel veel plezier en het was ook heel leuk opgezet. Met allemaal verschillende materialen die ze dan een voor een erbij pakte. Eerst een mand met ballen en daarna werden de ballen opgeruimd en kwamen de instrumenten tevoorschijn en daarna een parachute enz. We hebben veel lol gehad. Uiteindelijk kwam opa hem als verassing om 16.00 uur ophalen dus toen was ik ineens de rest van de dag lekker vrij. Ik ben toen naar het winkelcentrum gegaan en heb toen toch die tas gekocht die ik heel graag wilde haha. Het was de laatste dus dat was een teken. Na het winkelcentrum heb in een leuk café wat gegeten.

Dit weekend was ik een beetje lui. Ik heb eerst met een meisje afgesproken waar ik de afgelopen weken veel mee opgetrokken heb. Helaas gaat ze volgende week naar huis dus dat is erg balen. Maar we hebben eerst een brunch gedaan bij de rocks. Daarna zijn we naar de paddy's market gegaan want ze wilde graag nog wat souvenirs kopen. Dat is zeg maar een grote chinese markt met allemaal goedkope souvenirs. Daarna kwamen we een starbucks tegen dus toen zijn we daar gaan zitten. Toen kwam Een andere au pair ook nog even langs. het was wel fijn dat ik mijn verhaal even bij hun kwijt kon. Want hun zijn natuurlijk ook door die fase gegaan dat ze het even moeilijk hadden dus het was fijn om te horen dat ik niet de enige ben en dat het er gewoon bij hoort. Na de starbucks moest ik alweer naar huis om te koken. Dus daar stond mijn hoofd helemaal niet naar, maar toch gewoon positief er in blijven staan. Uiteindelijk was het gewoon allemaal goed gegaan. Eerst de kleine man nog in bed gelegd en daarna kon ik gaan koken. Ik was rond 21.30 uur klaar en toen ben ik lekker naar bed gegaan.

Op zondag heb ik weer met hetzelfde meisje afgesproken en helaas voor de laatste keer. Want komende vrijdag gaat ze dan echt naar huis. We hebben eerst in de supermarkt wat fruit gehaald en hebben dat in het park opgegeten. Ik zag een starbucks dus toen hebben we ook even een starbucks gehaald. Vandaag gingen we de Harbour Bridge over wandelen waar we het al een week over hadden maar er telkens maar niet van kwam. Maar dit keer gingen we het echt doen. We hadden gehoord dat het een uur lopen zou zijn dus we hadden ons voorbereid haha. Maar uiteindelijk was het misschien net een hakf uur lopen of nog niet eens. In de toren zit ook een uitzichtpunt maar ze heeft hoogte vrees dus dat ga ik nog een keer zelf doen. Verder was het wel een mooi uitzicht! Aan de overkant was een markt, een hele dure maar wel leuk om alleen te kijken. Ook in de rocks is er elke week een markt dus daar wil ik ook nog een keer gaan kijken. Aan de overkant hebben we nog even gezeten en gekletst en daarna zijn we we weer terug gelopen want ze moest op tijd terug voor een familie bbq. Ik ben toen nog naar Bondi Junction geweest om wat te eten en nog even in het winkelcentrum rond te Kijken. Ik was rond 19.30 uur thuis. Heb nog even wat tijd met de familie doorgebracht en daarna heb ik gezellig met de familie thuis geskypt. Dat voelde weer even lekker als van ouds. Iedereen was er dus het was lekker druk en gek. Het is hier veel te stil vergeleken met thuis haha. En hier heb ik natuurlijk geen hond die me goedemorgen en gedag komt zeggen, dus dat mis ik toch ook wel een beetje.

Het is niet de beste blog, maar blijkbaar hoort een mindere week er ook bij. Ik voel me nu weer heel goed. Ik maak gewoon weer een nieuw begin en ga de dingen allemaal minder zwaar opnemen. Ik ben hier voor mijn plezier dus dat moet het ook blijven. Ik ga weer vol goede moed de nieuwe week in. En het positieve is dat ik deze week wel weer heel veel geleerd heb, over mezelf maar ook over andere mensen en hoe er mee om te gaan. Dus toch een mooie les.

Volgende week weer een betere blog!

Tot horens weer allemaal!

Reacties

Reacties

Tante Ria

Ik kan me voorstellen dat het je even teveel werd. Het zit niet altijd mee .... knap van je hoe je het oppakt en weer verder gaat! Je hebt de afgelopen weken zoveel indrukken opgedaan en je hebt zoveel gedaan, een dagje lui zijn lijkt me heel goed !
Ik zie uit naar je volgende verhaal!

marian van dommelen

ja dat gebeurd natuurlijk ook he Marian , maar ik vind dat jij toch positief bent hoor , je gaat er weer voor, en weer veel geleerd toch ? en wel fijn dat je je verhaal bij de andere au pair ,s ....en thuis kwijt kan ... op naar de volgende week !

jetje

Hey meis,
Gelukkig hadden we elkaar al een beetje gesproken deze week.
Jij komt straks terug als een bruine ( als de zon wil) professor. Haha
en als een volleerd kokkin.
en zoals je ziet, tkomt altijd goed!!! zeg ik toch altijd. Nu weer op naar een topweek. Veel plezier en succes. Ik ben trots hoor.xxxxxxxx

Robert

Knap hoor dat je toch positief blijft als het even wat minder gaat. Dat hoort er nu eenmaal ook bij. Is niks mee. Komende week er weer lekker voor gaan meid.we blijven je volgen.xxx

Martin

Hoi Marian,
Hartstikke goed dat je jezelf zo beter leert kennen en hoe je met dingen moet omgaan als het wat tegen zit.
Gewoon lekker volhouden en genieten van je tijd in Australia!!
Succes weer deze week en ik kijk weer uit naar je volgende blog.
Groetjes
Ome Martin

Marian

Bedankt voor alle steun en lieve woorden!

Mama

Wat ben ik trots op jou en net wat we al besproken hebben moeilijke momenten komen ook voor maar wat heb je je weer goed opgepakt . Heel knap van je dat weer zo positief verder gaat. En wat heb je deze week veel geleerd. Liefs mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!