marianweijters.reismee.nl

Week 3

Week 3

Bedankt weer voor alle leuke reacties op mijn vorige blog!

Terwijl ik hier nu schrijf over wat ik afgelopen week allemaal meegemaakt heb, ben ik hier nu al gewoon een maand in Sydney deze week!

Deze week was iets zwaarder dan de afgelopen weken want ik moest de maandag ook de hel dag werken omdat ze allebei vergaderingen hadden. Ondanks het maar een extra dagje was merkte ik het toch. Maar het is allemaal goed gegaan. We zijn weer gezellig naar het park geweest en naar de supermarkt. Dat vindt hij alleen leuk omdat ze daar gratis fruit hebben voor kinderen haha. Verder weer gewoon lekker gespeeld met de blokken, krijtjes en natuurlijk dansen en zingen

Dinsdag was net iets anders dan normaal. Ze hadden namelijk in de avond een vergadering bij hun thuis. Het was dus een beetje stress in huis want het huis moest er natuurlijk goed uitzien! Daarom ik toen Ollie in bed lag voor zijn middagdutje maar snel de ramen schoongemaakt want die zaten natuurlijk vol met zijn vingerafdrukken. De glazen salon tafeltjes afgedaan en de keukentafel opgeruimd en schoongemaakt en nog even snel het keukenblad opgeruimd en schoongemaakt. Toen zag het er wel weer toonbaar uit haha. De vloer hadden ze zelf gedaan dus die zag er nog goed uit. In de avond was het op het laatste moment nog alles klaarzetten. Op een gegeven moment liep iedereen door de keuken en het huis met allerlei spullen en moest er van alles klaargezet worden. Dus ik maar gevraagd of ik ergens mee kon helpen. Uiteindelijk heb ik wat dingen klaargezet en opgeruimd en ondertussen legde mijn host dad Ollie in bed. Rond 19.30 uur ben ik naar boven gegaan want rond die tijd zouden de gasten komen. Dus ik was lekker op tijd klaar. In de ochtend ben ik trouwens met hem naar het park geweest en in de middag ben ik buiten met hem gaan bellen blazen. Maar midden in de tuin was een heel groot spinnenweb met een dikke spin erin, dus die de hele tijd maar ontweken en in de gaten gehouden haha.

Woensdag ochtend was ik al vroeg op pad. Mijn host mom ging trainen in het park en was om 9.00 uur klaar daar. Dus toen vroeg ze of ik haar tegen die tijd samen met Ollie tegemoet kon lopen. Want daar zit ook de speeltuin. Dat vond ze wel fijn want dan kon ze nog even met hem spelen voordat ze moest werken. Maar natuurlijk wilde hij ook mee toen ze moest gaan, dus toen ben ik uiteindelijk maar met hem naar een andere speeltuin gelopen, maar dat was nog een hele wandeling dus niet mijn beste idee uiteindelijk. Maar hij had er wel plezier, dus dat is dan het belangrijkste.

Op donderdag ging hij weer met opa en oma mee dus was ik weer lekker vrij tot 16.00 uur. Ik heb toen met een Duits meisje afgesproken die pas was aangekomen. We zijn toen naar de Sydney Tower geweest. Het was echt een geweldig uitzicht. We hadden een goede dag uitgekozen want de lucht was blauw en helder dus we konden eindeloos ver kijken. Je kon een heel rondje lopen door de toren zodat je alle kanten van Sydney kon zien. Het was echt heel indrukwekkend. Je kunt eventueel ook een Skywalk doen, je gaat dan naar buiten op een glazen plaat. Maar ik moet nog even kijken of ik daar het geld voor over heb haha. Na de Sydney tower zijn we nog naar Hyde park gelopen. Daar waren ze bezig met opnames bij de fontein. Het was in een jaren tachtig sfeer dus de outfits zagen er leuk en kleurrijk uit. Ze gingen een demonstratie opnemen over vrijheid. Maar het duurde nog wel even voordat ze gingen filmen dus daar hebben we niet op gewacht. Uiteindelijk moest ze om 13.00 uur al naar huis, want ze wilde zeker weten dat ze op tijd thuis was. Dus toen ben ik terug gegaan naar Double Bay en heb daar nog wat dingen gekocht die ik nodig had. Toen ben ik maar naar huis gegaan om alvast te koken. Uiteindelijk was het soms wel een beetje ongemakkelijk met het meisje. Het is toch anders dan als je met een Nederlands meisje afspreekt. Dus ik probeerde het gesprek maar een beetje gaande te houden door vragen te stellen, maar over mij wilde ze niet echt iets weten. Dus het was niet echt een klik ofzo. Maar ik leer hier ook dat je soms ook gewoon een gezellige dag met iemand kan hebben zonder dat je vrienden hoeft te zijn. Dus ik zie wel of we nog een keer iets gaan doen en zo niet is het ook goed.

Vrijdag ben ik naar Manly gegaan om weer met het Nederlandse meisje af te spreken wat ik bij de au pair meeting heb ontmoet. We hebben een hele leuke klik dus dat is altijd wel gezellig. We zijn eerst ergens gaan lunchen en hebben weer een beetje bijgepraat. Daarna zijn we naar de bioscoop geweest. Ik wilde namelijk heel graag Fifty Shades zien omdat ik alle boeken heb gelezen, en zij wilde die ook wel zien. Dus zijn we samen gegaan. Na de film zijn we nog naar Max Brenner gegaan. Je kunt het, het beste omschrijven als de chocolade hemel. Van milkshakes tot chocolade pizza. Daar nog een milkshake bestelt, echt te lekker en nog even verder gekletst. Uiteindelijk weer terug gegaan. Maar helaas moest ik drie kwartier wachten op mijn tweede ferry dus was ik pas om 22.30 uur thuis. Maar ik had wel een gezellige dag gehad!

Zaterdag ben ik met een ander Nederlands meisje dat ik nog niet ontmoet had ergens gaan lunchen. We zouden eigenlijk naar het strand gaan, maar het regende de hele dag, dus toen maar de plannen veranderd. Het was heel gezellig en we hebben samen gekletst. Na een drankje en een lekker lunch zijn we naar Bundi Junction gegaan. Daar hebben ze een heel groot winkelcentrum dus dat kwam goed uit met het weer. Lekker wat rondgelopen en uiteindelijk twee winkeltjes gevonden waar ik helemaal verliefd op ben. Van die leuke kleurrijke hebben dingetjes. Schriftjes, tassen, planners, kaarten, drinkbekers, lampjes en wekkers en noem het maar op en duizend leuke schoolspullen. Ik wilde echt letterlijk alles hebben. Dus daar heeft nog wat tijd ingezeten haha. Uiteindelijk aan het einde van de middag weer naar huis gegaan. Toen ik thuis kwam was hing er een beetje een spanning in huis. Ze waren allebei een beetje gestrest dus uit het niets kreeg ik ook allemaal feedback. Bijvoorbeeld over het eten dat ik meer variatie erin moet gooien en dat ik beter de tas in moet pakken als hij bij opa en oma blijft slapen want ik had een paar schone kleren en dat moet twee paar zijn. Enz. Ik wist echt niet waar het ineens allemaal vandaan kwam maar goed. Uiteindelijk een heel weekschema gemaakt voor Ollie zijn eten. Ik heb er hier echt moeite mee met het eten. Het is zo anders dan in Nederland. Alles moet vers en gezond en zonder zout. En hij eet twee maal warm. En dan mag hij maar zoveel fruit en groente op een dag enz. Ik wordt er soms echt gek van. Dus ik uitgelegd dat ik het inderdaad lastig vindt en niet gewend ben, want in Nederland geven we kinderen gewoon een boterham tussen de middag. Dus dat even uitgesproken. Daarna heeft ze nog een lijst gemaakt met wat er allemaal in de tas moet, dus dan heb ik een checklist. Maar goed het was een aparte avond. Dus toen ze weg waren moest ik dan nog koken en ik had er eigenlijk helemaal geen zin meer in. Dus vandaag had ik het eerste momentje dat ik het echt even als minder leuk ervaarde. Want ik doe echt harstikke mijn best en ik weet wel dat hun dat ook weten maar de vermoeidheid speelde denk ik ook gewoon mee. Maar goed uiteindelijk was ik blij dat ik naar bed kon.

Op zondag dacht ik dat ik met twee andere meiden naar een Food Festival zou gaan in Bella Vista Farm, maar dat werden er uiteindelijk drie. Maar gelukkig was ze heel aardig dus was het geen probleem. Met zijn vieren dus naar het Food festival gegaan. We hadden op een station afgesproken zodat we verder samen de bus konden pakken. Uiteindelijk zaten we in de bus en er kwam me toch een lawaai uit de speakers, niet normaal en hard. En er werd niets aan gedaan dus dat was een lang half uur. Uiteindelijk waren we er dan en het was leuk opgezet. Over het hele terrein stonden foodtrucks en er was live muziek van een zangschool. En voor de kleintjes waren er een paar attracties. Dus we hebben een paar dingen geprobeerd waaronder een stroopwafel. Niet zo als in Nederland maar toch lekker. Op een gegeven moment hadden we het wel weer gezien en zijn we nog naar een winkelcentrum in de buurt geweest. Daar hebben we bij Max Brenner (chocolade) allemaal nog wat op, hemels! Op een gegeven moment zijn we weer richting de trein gelopen. Een meisje ging naar huis want die had een Skype afspraak, maar wij zijn met zijn drieën nog even naar het centrum gegaan. Normaal staan daar dan heel veel straatmuzikanten langs de haven, maar nu wij er waren natuurlijk niet. Op een gegeven moment zijn we op een bankje langs het water gaan zitten en hebben nog wat gekletst. Er kwam echt een geweldige man langs die dansend zijn hond uitliet met een speaker, ik vond het geweldig om te zien haha. Rond 21.00 uur zijn we uiteindelijk naar huis gegaan.

Het was vooral een hele sociale week haha. Heb het weer naar mijn zin gehad.

Ook kan ik mijn leven thuis hier steeds beter van een afstand bekijken. Van dat wil ik veranderen en dat ga ik doen. Maar ook ga ik thuis steeds meer waarderen! Ik ben toch wel blij uiteindelijk om in Nederland te wonen waar ik woon en mijn eigen dingen en eten te hebben haha. Dus ik waardeer ook steeds meer dingen hier. Dus het is zeker waar dat ik hier veel over mezelf leer!

Nou dat was het wel weer voor deze week, alvast weer bedankt voor het lezen van mijn blog en super leuk dat jullie nog steeds allemaal zo geïnteresseerd zijn! Dat doet me ook zeker goed om te weten dat er zoveel mensen zijn die om me geven en trots op me zijn. Super Bedankt!

Reacties

Reacties

Tante Ria

Wat heb je veel meegemaakt deze week! Ieder land heeft zo zijn eigen (eet)gewoontes en daar moet je even aan wennen. Maar jij leert snel dus dat komt goed. Leuk voor je dat je andere au-pairs ontmoet en samen met hen optrekt. Ik wens je een fijne werkweek toe.

Jetje

Hey meis
Wat een toestanden! Gewoon ervan leren. Lekker sydney blijven ontdekken en jezelf en je host familie. Veel succes en veel plezier.
Groetjes xxxx

Tante Susan

Nou Marian, ik sprak gisteren jullie pap nog en zei nog tegen hem, ik zou er zo heen willen vliegen voor een vakantie, en hij zei "ja anders ik wel"
Geniet van de tijd die je nog hebt daar, want zoals ik lees vermaak je je wel en dat vind ik super om te lezen....nogmaals, ik ben echt super trots op je!!

marian van dommelen

wat heb je weer veel geleerd Marian, en het zal ook zeker niet altijd even makkelijk zijn vooral dat koken 2 x warm per dag ,maar het is wel wat je zegt....je leert dingen waarderen ,ik wens je weer een goede werkweek toe en ondertussen genieten van je uitjes he !

Martin Weijters

Hoi Marian,
Goed om te lezen dat je het nog steeds goed naar je zin hebt!
Als je een keer wat dagen vrij hebt moet je zeker met de trein naar Blue Mountains gaan. Het is een heel mooi gebied met veel natuur en uitzichten. Ik zal je nog wel wat informatie opsturen.
Geniet van je tijd in Sydney!
Groeten,
Ome Martin

Mama

Wat een week weer waar je veel in gedaan hebt je mag best een dagje relaxen hoor haha is ook goed voor je. Nog steeds super trots op je ????????????????

Papa

Hee meid......ik ben heel blij dat het zo goed gaat daarginds en dat je ook in je vrije tijd er zoveel op uit trekt. De weken zijn te kort als ik dat zo lees.Fijn dat we ook via de app contact hebben......???????? Marian ik ben super trots op je. Veel succes weer de komende week.
Groetjes. ??????

Sandra

Oh Marian wat geloof ik graag dat t echt niet altijd makkelijk en leuk is.
Zo gezond leven zijn wij niet gewend.
Moeilijk hoor lijkt mij om altijd maar weer lekker te koken.
Maar daar vind jij jouw weg wel in.
Dat weet ik zeker! !!
Super fijn dat je er zoveel opuit trekt!
Trots op mijn kleine grote nichtje weer hoor!
Tot gauw weer kijk steeds uit naar jouw mooie verhalen.
Dag lieve schat en succes met koken ha ha ha komt goed

Robert

Hoi marian het blijft leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt.
Fijn dat je ook Nederlandse meiden daar kent om iets mee te doen. Maakt t nog leuker. Succes met t koken.maar komt vast goed.
Tot horens maar weer. Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!