marianweijters.reismee.nl

Week 4 en heel veel regen

Week 4 en heel veel regen

Voor het weer hoefde ik afgelopen week niet in Sydney te zijn. De hele week heeft het geregend of waren er in ieder geval elke dag wel regenbuien. Het was dus echt een beetje Nederlands weer. Maar als het goed is wordt het volgende week beter. Wel jammer van deze week want ik heb dus geen wandelingen kunnen maken.

Afgelopen maandag ben ik eerst naar Bundi Junction gegaan, want ik moest mijn Working With Children check (VOG) regelen. Nou het was gekkenhuis daar en er zat volgens mij niet echt een logisch systeem in. Ik kreeg een nummertje en een papier in mijn handen gedrukt en moest dat invullen en wachten tot ik aan de beurt was. Maar de nummers werden niet op chronologische volgorde afgeroepen maar gewoon allemaal door elkaar. Na een half uur was ik eindelijk aan de beurt. Natuurlijk krijg ik weer een chagrijnige vrouw die geen zin heeft in het uitoefenen van haar baan. Wilde ze me wegsturen omdat ik niet zeker wist of ik al mijn volledige namen online had ingevuld en anders zou het geen match zijn. Maar ik ga echt niet weg als ik al een half uur in de gekte heb gewacht. Dus stuurde ze me naar een computer en dan zou ik dat formulier opnieuw in moeten vullen, dan zou zij alvast wat dingen op orde brengen. Maar al snel kwam ik erachter dat ik het gewoon goed had gedaan dus ik dat nummer opzoeken wat zij nodig had en ik ben weer gewoon stug terug gegaan zonder heel dat formulier opnieuw in te vullen. Ik haar dat nummer laten zien en toen was er ineens geen probleem meer. Dus uiteindelijk 80 dollar betaald voor dat stomme papiertje en ik kon weer gaan. Daarna ben ik nog even naar het winkelcentrum van Bondi Junction gegaan want ik wilde een winkeltje dat ik had gevonden graag nog een keer bekijken. Maar ik heb na mijn idee alle verdiepingen gehad en daarna weer van boven naar beneden maar de winkel niet gevonden. Dus na anderhalf uur had ik het maar opgegeven en ben ik terug gelopen naar de trein. Eenmaal weer terug ging ik naast het station een lunch halen want ik heb een lekkere lunchbar gevonden. Stond ik ineens achter mijn host mom die was er ook lunch aan het halen. Dus zij mij heel leuk begroet en inderdaad vertelt dat ze haar lunchbreak had. Maar zei ze als je even wacht dan laat ik je mijn kantoor zien. Ik was er eigenlijk wel benieuwd naar dus dat vond ik wel leuk. Ik mijn lunch besteld en daarna bleek dat ze dus in een kantoor boven die lunchbar werkte, ik wist niet eens dat ze daar haar kantoor had. Maar goed het was leuk om te zien waar ze werkte. Daarna nog even een praatje gemaakt en toen ben ik weer verder gegaan. Ik heb in het park mijn lunch gegeten en ben daarna naar de bieb gegaan voor het schrijven van de blog. Dat vind ik altijd wel even een ontspannen momentje. Toen we allemaal weer thuis waren en ze vroegen hoe mijn dag was zei ik dat het dus nog een heel gedoe was bij dat gemeente huis. En toen zeiden ze ook dat het hier heel slecht is en sinds kort verbeterd zou moeten zijn dus moet je nagaan. Maar hun zijn er dus ook niet tevreden over.

Dinsdag en woensdag moest ik weer de hele dag oppassen. Het was een beetje lastig met het weer wat te doen. Dus in de ochtend toch maar het risico gelopen om naar de speeltuin te gaan want het was de hele ochtend al droog. Gelukkig ook droog gebleven dus waren we er in ieder geval even uit geweest. In de middag zijn we nog even wat boodschappen gaan halen. Op woensdag waren we naar de bieb geweest. Hij vindt het geweldig om gewoon alleen alle boeken te verplaatsen. Dus ik dacht prima. Uiteindelijk nog een paar boeken gelezen en toen weer naar huis gegaan. In de middag toch nog even naar de speeltuin geweest want het was droog. Toen we om 17.30 uur terug kwamen was mijn host dad thuis. Hij had moeten overnachten dus hij was blij om Ollie weer te zien. Uiteindelijk waren het weer twee goede dagen, maar ik was wel heel moe na de twee dagen.

Die donderdag toen opa hem opgehaald had heb ik het dan ook lekker rustig aan gedaan. Ik hoop dat het inderdaad snel beter weer wordt want een mooie wandeling zit er niet in. Het regende weer de hele dag. Dus toen wilde ik naar de bieb gaan om wat dingen op te zoeken. Maar helaas zat heel de bieb vol. Toen toch maar even naar het park gelopen want het was even droog en toen heb ik even daar gezeten. Uiteindelijk maar lunch gehaald en weer terug naar huis gegaan. Daar lunch gegeten en even een paar uurtjes lekker ontspannen en bijgekomen. Toen was het al weer tijd om te maken. Ik had te horen gekregen wat ik moest maken, maar ik had geen idee hoe het eruit moest komen te zien, dus ik dacht de hele tijd alleen maar als dit de bedoeling maar is. Maar goed uiteindelijk dacht ik, ik hoor het vanzelf wel. Uiteindelijk bleek het handiger te zijn als ik het in de oven gedaan had in plaats van de pan. Maar daar kon ik wel mee leven. Die avond moesten ze allebei werken tot laat, dus heb ik hem net als dinsdag weer naar bed gebracht. Dat was geen probleem ook niet voor hem, dus dat was fijn. Nog even zelf gegeten en opgeruimd en toen lekker naar bed.

Vrijdag was er weer een au pair meeting, dus ik dacht daar kan ik wel even heen gaan. Maar ik kwam een beetje in tijdnood want de opa was wat later. Maar hij bood heel aardig aan om me af te zetten op het station, dus daar was ik heel blij mee. Dat scheelde toch weer wat tijd. Toen ik eenmaal uit de trein kwam had ik geen idee waar ik naartoe moest. Uiteindelijk was ik in de goede richting en kwam ik drie Duitse meiden tegen die ook aan het zoeken waren waar de au pair meeting was. Dus toen heb ik me maar bij hun aangesloten. We waren in de goede straat maar we hadden de straat op de verkeerde manier uitgelopen en die was nogal lang, dus konden we weer helemaal terug. Uiteindelijk bleek dat toen ik de meiden tegen kwam dat we echt 100 meter er vandaan waren en er dus binnen een minuut hadden kunnen zijn. Maar goed uiteindelijk waren we 15 minuten te laat, maar dat was gelukkig geen probleem en we mochten gewoon aansluiten. Deze keer was het meer een informatieve bijeenkomst, dus ik heb wat handige tips mee kunnen pikken. Daarna kregen we van iemand van backpackers world nog tips over reis ideeën en kon je eventueel samen met hun je reis persoonlijk plannen als je die plannen had. Dus hun hadden ook weer een goede dag. Uiteindelijk ben ik met een groepje Nederlanders na de meeting op pad gegaan. Eerst lunch gehaald en daarna zijn we nog naar Manly gegaan. Daar was de open surf (surfwedstrijd) maar helaas waren die al afgelopen. Maar er was wel een crossfit wedstrijd dus toen hebben we daar nog gekeken. Het begon ineens te gieten dus besloten we maar om een drankje te doen. De rest is daarna nog ergens gaan eten maar ik ben toen terug naar huis gegaan want het was nog even reizen en ik wilde graag Skypen met een vriendin, want die heeft haar eigen appartement nu en daar was ik wel heel benieuwd naar. Dus dat was heel gezellig we hebben uiteindelijk een uur op de Skype gezeten om lekker bij te kletsen.

Zaterdag was het weer een gezellige regendag in Sydney. Uiteindelijk afgesproken met een Nederlands meisje waar ik de afgelopen tijd al veel tijd mee doorgebracht heb en heel gezellig is. We zijn naar de Rocks gelopen en hebben daar een café opgezocht voor een koffie en een lekkere muffin. Even later kwam er ook nog een ander meisje en hebben we nog een drankje gedaan. Het personeel was niet heel slim, dus uiteindelijk mochten we de rekening niet splitsen want dat was waarschijnlijk te moeilijk voor ze. Toen wisten we eigenlijk niet goed wat we moesten gaan doen want het regende nog steeds. Dus toen zijn we maar bij de Subway iets gaan halen en daarna ergens gaan zitten. Een tijdje gezellig gekletst en daarna moest ik weer terug om op te passen en te koken. Het is zo jammer dat je met dit weer eigenlijk gewoon niks kunt doen hier. Maar goed op de terugweg nog even boodschappen gehaald voor het koken en toen naar huis. Uiteindelijk waren ze rond 18.45 uur gegaan en heb ik nog even met hem gespeeld en zijn melk gegeven en daarna naar bed gebracht. Toen kon ik aan de slag met de was, schoonmaken en koken. Uiteindelijk allemaal gelukt haha.

Op zondag natuurlijk weer regen. Maar toch ging ik naar Manly om naar de surfwedstrijd te kijken met een paar andere Nederlandse meiden. Toevallig kwam ik bij de Ferry al een paar meiden tegen dus dat was gezellig. Ook nog twee Amerikaanse au pairs ontmoet en die waren ook heel gezellig. In de ferry kwamen we nog een Nederlandse vrouw tegen met een apart verhaal. Ze was op haar 35ste naar Australië gekomen en daar door een scharrel zwanger geraakt. Maar dat ging allemaal goed want ze hadden nog goed contact. Maar ze wil in november weer naar Nederland want ze mist toch wel de support van haar familie met haar kindje. Dus dat was een uniek verhaal, maar wel een hele aardige vrouw. Eenmaal in Manly kwamen we de rest tegen en zijn we naar de surfwedstrijd gelopen. Het was zo jammer van het weer, en uiteindelijk heb ik er nog niet veel van gezien want er stonden de hele tijd mensen voor mijn neus of het begon weer te regenen. Uiteindelijk we Jesse Mendes in actie gezien. Maar helaas geen foto’s kunnen maken. We zijn daarna ergens een café ingeschoten om even bij te komen van de regen. Na een uur weer even terug gegaan en daarna zijn we uiteten geweest als een soort afscheid voor een Nederlands meisje dat binnenkort naar huis gaat. Echt heel erg balen want heb de afgelopen tijd veel tijd met haar doorgebracht en het was heel gezellig. Dus we houden hopelijk sowieso contact. We gingen naar haar favoriete restaurantje. De pizza was heerlijk dus het was weer genieten. Daarna rond 21.00 uur weer naar huis gegaan want het was nog een uur reizen. Toen ik thuis kwam nog even een praatje gemaakt met mijn Host mom en daarna lekker gaan slapen.

Uiteindelijk maar het beste ervan gemaakt ondanks het weer. Dat was het weer. Hopelijk weer tot volgende week!

Reacties

Reacties

Sandra

Gadver Marian regen verpest alles soms.
Das niet tof!
Hier ook veel regen.
In de tent met carnaval goot t ook met stralen naar binnen.
Jij maakt er wel weer iets van gelukkig!
Hopelijk snel mooi weer daar!
Kun je weer mooie dingen gaan bekijken.
Toch geniet ik van wat jij allemaal beleeft x

Marian van dommelen

Ik vind het leuk om steeds jou verhaal te lezen, na een week regen.....nu op naar de zon he ! Hier is het weer ook niet alles op het moment ik wens je weer een fijne werkweek toe

Tante Ria

Regen dat verveelt zo! Hopelijk wordt het snel beter weer en kun je genieten van de zon.
Fijn dat je leuke mensen tegen komt om mee te praten en om samen leuke dingen te doen.
Ik wens je een fijne werkweek toe.

jetje

Wat een schrijfwerk weer. Je kunt straks wel een boek uit gaan geven. Hihi.
en een biologisch kookboek. Hahahha. Afijn leuk dat je toch geniet. Ennals ze straks op vakantie gaan, wegwezen en ook vakantieen. Nou meis tot volgende week. Of tussen door als je weer in de bus zit. Hihi. Fijne dag dag of avond of nacjt. Ik kan t niet onthouden hoor.
hier alles oke. Werken, werken, werken. Daisy bijna klaar met stage. Patty bijna beginnen aan stage. Tarko slaapt nog altijd heel de dag. Nou tot aps mails, horens. Groetjes aan ollie.dikke zoen voor jou

Mama

Ondanks al de regen en het er niet echt opuit kunnen gaan toch weer een gewldig weekverslag heerlijk om te lezen ????????????????

Papa

Goed dat je van alles onderneemt ondanks het weer.
Een geruststelling......hier is het niet veel beter. Veel succes weer deze week en hopelijk beter weer. Groetjes xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!