marianweijters.reismee.nl

Tweede werkweek

Maandag:

Maandag heb ik eerst tot 10.00 uur gewerkt. Hij werd om 7.50 uur wakker. Deze keer was ik alleen om hem uit bed te halen. Dat ging eigenlijk heel goed. Hij vroeg eerst wel naar mama, maar hij liet mij ook toe, dus dat was heel fijn. Ik heb zijn luier verschoond, en ik ben toen naar beneden gegaan voor zijn ontbijt. Ook dat ging goed en hij had goed gegeten. Tegen die tijd kwam zijn moeder ook beneden dus toen was hij heel blij. Hij heeft beneden nog even gespeeld met mij maar ook met zijn ouders. Ondertussen kon ik de vaatwasser uitruimen en ook ontbijten. Daarna aangekleed en nog even gespeeld en toen was ik vrij. Ik ben naar de bieb gegaan, want ik wilde wat informatie opzoeken en het was een fijne en rustige plek om daar mijn blog te schrijven. Tegen de middag heb ik ergens een lunch gehaald en die lekker in het park opgegeten. Ik ben daarna naar het strandje gelopen en ben daar gaan zitten om even lekker uit te waaien en te genieten van het uitzicht en het rustgevende geluid van de zee. Op een gegeven moment kwam er een oud vrouwtje in een rolstoel langs met een andere vrouw die haar duwde, dus ik begroette haar met een glimlach. Ze zij tegen de vrouw die haar rolstoel duwde dat ze op het bankje naast me wilde zitten. Dus met veel moeite kreeg ze de vrouw op het bankje. Ze was helemaal blij. Ze begon tegen me te vertellen over haar kinderen en kleinkinderen en over waar ze allemaal gewoond had. Het was een hele lieve mevrouw haha. Dus die vrouw die de rolstoel duwde heeft drie keer haar excuses aangeboden aan me omdat ze mijn rust zou verstoren. Maar ik maakte haar duidelijk dat het helemaal niet erg was. Had die vrouw het ook weer naar haar zin haha. Uiteindelijk ben ik rond half vier weer naar huis gelopen en om 16.00 moest ik weer werken. Niet een hele actieve dag dus, maar ik heb wel genoten en even lekker kunnen ontspannen.

Dinsdag:

Op dinsdag moet ik de hele dag op Ollie passen. Nadat iedereen ontbeten had en aangekleed was ben ik met Ollie naar de bieb gegaan, want helaas regende het weer. Deze keer ging het een stuk makkelijker want hij kwam meteen uit zijn buggy. We hebben gezellig wat boeken gelezen. Er is ook een plaat op de grond met beeld en daar kun je op gaan staan en dan gaat het beeld bewegen. Bijv. ballen waar je op moet gaan staan en dan stuiteren ze weg. Dus dat vond hij ook wel heel interessant. Maar zodra er een ander kindje kwam kijken wilde hij weg. Daarna heeft hij wat boeken uit de kast geladen en kon ik ze weer allemaal terug in de kast zetten, maar ook dat hoort erbij haha. Op een gegeven moment gaf hij zelf aan dat hij wilde gaan. Dus gelukkig was het toen net even droog en zijn we droog thuis gekomen. We hebben nog een toren gebouwd samen en even getekend en toen was het alweer tijd voor zijn lunch. Na de lunch nog even gespeeld en toen naar bed gebracht om 12.30 uur. Dan heb ik even tijd voor mezelf. Ik heb mijn lunch op en ben even gaan ontspannen met Netflix. De rest van de dag was hij lekker vrolijk en hebben we lekker gespeeld samen. Daarna in de avond weer zijn avond routine gedaan. Avond eten en in bad gaan en toen was zijn vader alweer thuis. Hij heeft gezellig met zijn vader nog gespeeld. Daarna hebben we gegeten en heb ik alles nog even afgeruimd en opgeruimd en toen ben ik lekker naar boven gegaan. Dat was de dag alweer.

Woensdag:

Vandaag was een nieuw record hij werd om 8.00 uur pas wakker. Zijn ouders konden het niet geloven. En ook ik dacht om 7.45 uur wordt hij nog wel wakker haha. Vandaag zijn we naar de speeltuin geweest ongeveer 10 minuutjes lopen van huis. Het regende een keer niet haha. Daniel en ik zeiden tegen elkaar, als ik op moet passen op hem op dinsdag en woensdag regent het altijd om de een of andere reden. Dus dat was ons allebei wel opgevallen. Dus vandaag een keer niet gelukkig. Toen we bij de speeltuin aankwamen was het best wel druk. Maar het was een gezellige ochtend. Hij heeft nog een andere Ollie ontmoet dus dat was wel heel toevallig. Het was een drie jarig jongetje. In het begin moest hij niks van hem hebben, maar uiteindelijk hebben ze even samen gespeeld. Vanuit de speeltuin zijn we nog even langs de supermarkt gelopen voor wat boodschappen. Daar hebben ze gratis fruit voor kinderen, dus heeft hij lekker een banaan op. Hij was helemaal gelukkig met zijn banaan, dat was wel grappig. De rest van de dag weer gewoon de dingen gedaan die moeten gebeuren zoals lunch en zijn middagslaapje. Nog lekker gespeeld samen en toen weer avond eten op, en hem in bad gedaan. Net zoals op dinsdag. Was weer een gezellig dagje samen.

Donderdag

Vandaag was ik om 10.00 uur weer vrij tot 16.00 uur. Dus ging ik met de trein naar Town hall. Eenmaal daar wilde ik naar Darling Harbour lopen maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Want het station is best wel groot met veel verschillende uitgangen, dus ik had geen idee waar ik naartoe moest. Uiteindelijk heb ik maar gewoon een weg gekozen met de gedachte ik zie wel waar ik uitkom. Ik kwam midden in het Queen Victoria Building uit (een heel groot winkelcentrum). Dus ik dacht dan kan ik maar net zo goed even rondkijken. Het is echt een heel mooi winkelcentrum en groot ook. Paar winkeltjes bekeken en daarna nog even een tussenstop voor een lunch gemaakt. Toen moest ik de uitgang nog vinden van het gebouw. Het leek wel oneindig lang. Uiteindelijk stond ik dan buiten, maar ik had geen idee waar ik was. Dus google maps er maar bij gepakt. Ongeveer anderhalf uur verder had ik het dan eindelijk gevonden hoor. Ik was in Darling Harbour. Uiteindelijk wel met een grote omweg kwam ik later achter maar dat mag de pret niet drukken. Paar foto’s gemaakt en daarna verder gelopen naar Chinatown en The Chinese Garden. Uiteindelijk nog een ander winkelcentrum gezien en toen ging ik mijn weg maar weer terug zoeken naar het station. Op de heenweg kwam ik een man in een bananenpak tegen die als straatmuzikant bezig was, dus ik dacht als ik die weer tegen kom zit ik goed. Maar hij kon natuurlijk allang weg gegaan zijn. Maar gelukkig zat hij er nog en wist ik dat ik er bijna was. Ik was een beetje vroeg thuis, maar die tijd maar meteen goed gebruikt. Heb een wasje gedraaid, mijn bed verschoond mijn kamer en badkamer een beetje schoongemaakt en om 16.00 uur ben ik maar gaan koken. Daniel kwam al vroeg thuis en hij zei dat het eten lekker rook, dus dat was een goed teken. Rond 17.30 uur kwam Ollie weer thuis en heb ik hem zijn avond eten gegeven en in bad gedaan. Daarna gingen ook wij eten. Ze vonden het heerlijk wat ik gekookt had en ze waren heel enthousiast, dus ik was echt heel blij. Ze zeiden die houden we erin. Een groter compliment kon ik niet krijgen denk ik. Daarna nog even alles opgeruimd en toen lekker een douche genomen en nog even met het thuisfront gepraat en gaan slapen.

Vrijdag:

Vandaag was ik weer vanaf 10.00 uur vrij en dan verder de hele dag. Ollie ging bij opa en oma slapen want op vrijdag komt de hele familie bij elkaar om samen te dineren, dus dan zijn hun ook pas laat thuis. Maar ik ben naar Manly gegaan om daar met een andere au pair af te spreken die ik al eerder gesproken had. We zijn naar een strandje gegaan waar een beetje de locals komen, dus het was wel fijn want het was niet heel bekend onder toeristen en het was er echt heel mooi. We zijn ergens gaan zitten en hebben gezellig gekletst over van alles en nog wat. Op een gegeven moment zijn we ergens gaan lunchen en hebben we nog een lekkere milkshake gehaald. Maar ineens werd de lucht wel heel donker. Dus wij wilde snel naar een klein winkelcentrum lopen die zij kende, maar we waren nog geen twee minuten onderweg en het kwam met bakken uit de lucht vallen. Dus wij snel ergens onder een garage gaan schuilen. Het werd wat minder dus toen snel naar het winkelcentrum gelopen. Toen kwam het weer met bakken uit de lucht. Dus zijn we maar ergens op een bank gaan zitten en hebben daar nog gezellig wat gekletst en afgewacht tot het wat minder ging regenen. Maar na bijna anderhalf uur was het nog niet minder dus toen hebben we maar besloten om toch maar naar de bushalte te lopen. Gelukkig was er een bushokje. Maar dat was ook nog wat, want alle bussen die langs kwamen waren of niet in dienst of die gingen naar de stad. En ik moest een Manly bus hebben. Dus ik balen bij elke bus. Ik denk dat we ongeveer 45 minuten moesten wachten. Maar ik was in goed gezelschap dus dat maakte het minder erg. Eindelijk was daar dan een bus. Snel ingestapt. In de bus kwam er een man naast me zitten en iedereen lijkt hier gewoon een gesprek met je aan te knopen. Want ook hij vertelde over zijn kleinzoon dat hij onder wedstrijdzwemmen zit, want hij zag een filmpje op zijn facebook. Hij vroeg waar ik vandaan kwam, dus ik zei dat ik uit Nederland kom. Hij vertelde dat zijn dochter ook getrouwd was geweest met een Nederlander maar dat hij blij was dat ze nu niet meer samen waren. Hij bleek er met een jong grietje vandoor gegaan te zijn. Dus ik vroeg of hij Nederlanders aardig vond en hij keek afkeurend. Dus ik zei voor de grap nou dankjewel, dan zullen wij geen vrienden worden dus. Maar mij mocht hij dan wel. Dus was een gezellige busrit haha. Gelukkig was ik nog net op tijd voor mijn ferry. Mijn tweede ferry duurde wat langer. Ik zat net een minuut in de ferry begint het weer te regenen. Dus was ik uiteindelijk nog helemaal nat toen ik thuis aankwam. Dus na even gesproken te hebben met mijn host mom over mijn dag maar snel onder de douche gesprongen. Het was een gezellig dagje.

Zaterdag:

Zaterdag ochtend had ik voor het eerst even een dipje. Ik was echt super moe, maar toch is mijn biologische klok hier nu al ingesteld op 6.00 uur opstaan dat het deze zaterdag ook maar 7.00 uur werd, terwijl ik zo gehoopt had even lekker uit te kunnen slapen, om bij te komen van de week. Maar dat mocht niet zo zijn. Toen maar even in bed gelegen met netflix. Maar al snel kreeg ik de gedachte waarom doe ik dit ook alweer. Zes maanden duren zo lang en is een hele lange tijd. Maar goed ik geef mijn vermoeidheid maar de schuld. Uiteindelijk toch maar opgestaan. Ik wist niet goed wat ik moest gaan doen. Tot ik ineens het idee had om naar Hyde Park te gaan, dat moest heel mooi zijn had ik gelezen. Dus daar gingen we dan. Mijn benen voelde als pudding, maar gewoon de heuvel weer op naar het station. Wat denk je, kom ik halverwege de heuvel erachter dat ik mijn buskaart nog in mijn andere broek had laten zitten. Kon ik dus weer terug. Toen was mijn humeur helemaal over. Maar niet zeuren dacht ik, gewoon door gaan. Na een moeizame ochtend was ik dan eindelijk aangekomen. In eerste instantie kwam ik bij het verkeerde park en dacht ik echt dit kan het nooit zijn. Gelukkig was het ook niet het park want dat zou een grote teleurstelling geweest zijn. Het was heel klein en er lagen alleen maar zwervers op bankjes te slapen. Dus daar was ik weer snel weg. Uiteindelijk had ik het gevonden en heel mijn humeur was meteen opgeklaard. De zon scheen en ik zette een stap in het park en het was een en al genieten. Lekker wat foto’s gemaakt en rond gelopen en genoten van alles wat ik zag. Maar op de foto komt het natuurlijk helemaal niet hetzelfde over en ik ben nu ook niet echt een hele goede fotograaf. Op een gegeven moment kwam ik ook de St. Mary’s cathedral tegen. Dat was ook echt heel mooi. Ik ben even binnen gaan kijken, maar er zou een bruiloft gaan beginnen, dus ik heb maar even snel rond gekeken en ben toen weer verder gegaan. Ik kwam uit bij een hele grote mooie fontein midden in Hyde park. Daar ben ik even gaan zitten om wat te drinken en te genieten van het uitzicht. Uiteindelijk ben ik Hyde park helemaal uitgelopen en kwam ik er al snel achter dat ik best wel dicht bij de Botanical garden in de buurt was. Dus uiteindelijk was dat mijn volgende doel. Onderweg kwam ik een leuk café tegen dus daar ben ik even gaan zitten voor een lunch. Een heerlijke fruitsalade op, deed me goed met het warme weer. Daarna naar de Botanical Garden gelopen. Ik keek mijn ogen uit, het was prachtig! Ik was alles vergeten en ging helemaal op in de tuinen. Van gigantische palmbomen tot cactussen en bloemen die ik nog nooit gezien had. Ik probeerde het een beetje te fotograferen, maar het komt totaal niet over op de foto. Zal wel aan mij liggen maar goed haha. Ik heb er zeker wel 2 uur rondgelopen. Het is 3 km lang. Op een gegeven moment kwam ik uit bij het tomaten festival van Sydney. Er stond een hele lange tafel met mensen eraan en weet ik hoeveel verschillende tomaten. Volgens mij gingen ze de lekkerste en beste tomaat zoeken. Verder waren er kraampjes en spelletjes voor de kinderen. Zag er gezellig uit. Heb even snel gekeken en ben toen weer verder gelopen. Ik was een stukje omhoog gelopen en daar had je heel mooi uitzicht op een paar marineschepen en de Harbour Bridge. Verder omhoog kwam ik ineens een groot wedstrijd bad tegen, een buitenbad. Was wel toevallig want die had ik op internet gezien en nu had ik hem gevonden. Mensen kwamen er ook echt om baantjes te zwemmen en om daarna even te zonnen. Wie weet ga ik er nog wel een keer baantjes zwemmen. Ondertussen deden mijn benen ongelooflijk zeer van al dat lopen van de afgelopen week. En toen moest ik nog een half uur terug lopen naar de ferry langs het Opera House. Dus toen ik weer thuis kwam waren mijn benen helemaal op. Ooh ja en net toen ik in de ferry stapte begon het te regenen. Dus ik hopen dat als we binnen 10 minuten zouden arriveren in Double Bay (waar ik woon) dat het droog zou zijn. Maar dat mocht niet zo zijn, dus ik kwam helemaal nat thuis aan. Toen ik thuis kwam heb ik nog even met mijn host mom gekletst en daarna maar snel onder de douche gesprongen.

Toen moest ik nog werken, dus daar had ik niet heel veel zin meer in, maar het was allemaal goed gegaan. Ze waren rond 18.30 uur uitgegaan dus ik heb nog even met Ollie gespeeld, zijn melk gegeven en daarna zijn we rond 19.45 uur naar boven gegaan om zijn tanden te poetsen en nog een boekje te lezen voordat ik hem naar bed bracht. En toen moest ik natuurlijk nog koken. Uiteindelijk was ik rond 21.30 uur klaar. Ik ben toen snel mijn bed ingekropen.

Uiteindelijk heb ik toch nog een geweldige dag gehad en ik heb echt volop genoten van het park en de prachtige tuinen. En ik was mijn dip al snel weer vergeten.

Zondag:

Vannacht had ik gelukkig een stuk beter geslapen. Ik had afgesproken met de au pair waar ik nu al een paar keer met weg geweest ben. Het klikt heel goed, dus dat is super fijn. Het enige wat echt balen is, is dat ze over een maand weer naar Nederland vertrekt na een jaar. Dus we zeiden ook allebei tegen elkaar dat we dat allebei heel jammer vinden omdat we allebei vinden dat het goed klikt. Dus we zeiden ook tegen elkaar dat we zeker gaan proberen om contact te houden en dan kunnen we misschien straks in Nederland een keer iets afspreken en gezellig bijkletsen. Maar goed we hadden in Town Hall afgesproken voor het Queen Victoria Building. Al snel hadden we elkaar gevonden en zijn we naar Darling Harbour gelopen. Daar zijn we even gaan zitten en hebben we gezellig gekletst. Op een gegeven moment kregen we toch we honger dus zijn we ergens gaan lunchen. Er was een man en die strooide wel 4 zakjes zout over zijn eten, dus wij zaten echt helemaal verbaasd te kijken. Maar goed dat ter zijde. Daarna zijn we verder gaan lopen en kwamen we een mooi park tegen met allemaal rotsen. Ik weet niet precies waar we waren maar het was in ieder geval wel heel mooi. Toen verder gelopen naar “the Rocks”. Het oudste gedeelte van Sydney. Ik moet nog steeds de geschiedenis een keer opzoeken, ben ik toch wel heel benieuwd naar. Uiteindelijk een stukje verderop even lekker in het gras gezeten en verder gekletst over echt van alles en nog wat. Het was net alsof we elkaar al heel lang kende. We praten zo makkelijk. Toen hadden we allebei toch wel heel erg zin in een pizza. Dus zijn we uiteindelijk bij Vapiano een pizza gaan eten. En natuurlijk regende het weer toen we naar huis gingen haha. Maar deze keer was ik niet zo heel nat gelukkig.

Morgen moet ik een dagje extra werken, want normaal gesproken is op maandag mijn host dad bij Ollie, maar hij heeft morgen een meeting dus vroeg hij aan mij of ik een dag extra op wil passen. Geen probleem. Wordt wel lekker een lang weekje. Drie hele dagen oppassen. Maar dat komt wel goed als ik gewoon goed kan slapen. En dinsdag avond hebben ze een business diner, dus het huis moet er keurig uitzien, dus we hebben nog wat werk voor de boeg nu dat de schoonmaakster drie weken niet kan komen. Ben benieuwd hoe we dat weer allemaal gaan doen. Maar dat horen jullie dan wel weer volgende week. Afgelopen zaterdag zijn ze in ieder geval zelf toch maar alvast aan de poets gegaan, volgens mij vooral boven, dus het moet goed komen.

Dat was het wel weer voor deze week. Geen hele spannende week maar heb het wel weer goed naar mijn zin gehad.

Alvast weer bedankt voor het lezen en hopelijk weer tot volgende week.

Reacties

Reacties

toine van Leijsen

Tsjonge wat een week, leuk je verhalen te lezen. Fijn dat het goed gaat af,en toe en dipje is normaal toch. Lekker doorgaan en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
Groetjes ikke.

Jetje

Mooi verhaal weer.
Dipjes zijn normaal.
Zorg dat je veel ziet en geniet.
Liefs jetjes. Kort berichtje maar moet ook gaan werken. Hihihi.xxx

Sandra

Lieve Marian
Heel begrijpelijk dat je ook eens even een dip hebt!
Dat mag ook!
Goed van jou dat je toch naar buiten gaat!
Maar je bent wel erg druk met alles.
Je mag ook gerust een keer relaxen hè! !!!
Veel succes weer en kijk alweer uit naar je volgende blog.
Dag lieve schat dikke x

Marian van dommelen

Je bent toch nog wel druk bezig hoor marian, en veel in beweging , maar ook af en toe je rust nemen he ..
Maar je beleefd wel veel zo zeg, mooie natuur, fijn zeg ( als het niet regent)
Dus ...eigenlijk werk...en genieten he super goed van jou

Mama

Schat wat heb ik weer genoten van het lezen van je blog ik kijk er elke week enorm naar uit . Zo fijn te lezen en te horen tijdens onze gesprekjes dat het je zo gaat . Dopjes horen erbij maar ook die kom je weer goed te boven super trots op jou ga zo door dikke ????

Tante Ria

Je maakt heel wat mee! Ik geniet van je verhalen, leuk om je via je blog te kunnen volgen.
Knap van je dat je er op uit trekt. Je bent super actief.
Een keer een dipje, dat kan gebeuren maar dat heb je goed opgelost!


Mona

He marian, wat ontzettend leuk om te horen (van je moeder) en te lezen hoe goed t met je gaat ???? Echt super.....wat fijn ook dat je gewoon alles aanpakt en er heerlijk op uitgaat.....ik blijf je volgen en ik weet niet waarom je t niets vindt maar volgens mij staat een hoed jou super goed (wel foto dan he) dus ik zou er gewoon een aanschaffen. Gr van ons en blijf bloggen dan kunnen we heerlijk meegenieten met je

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!