marianweijters.reismee.nl

10 april

Zoals jullie al zagen heb ik al even geen blog geschreven. Hierbij wil ik dan ook laten weten dat ik 14 april naar huis kom door omstandigheden. Ik ga er nu niet verder op in, dat komt wel als ik thuis ben.

Verder ben ik wel om mijn laatste weekend goed af te sluiten naar de blue mountains geweest met een groep tour. Ik moest wel al om 6 uur opstaan om, om 8 uur bij de bus te zijn. Ik was de eerste die opgehaald werd dus ik kon de beste plek uitzoeken haha. De tour guide was een erg enthousiaste man en vroeg dan ook meteen waar ik vandaan kwam en hoe lang ik hier was en waarom. Maar hij had nog al een duidelijke mening over mensen die een au pair in huis nemen en over rijke mensen haha. Hij vind de maatschappij maar niks en wil er daarom ook geen cent meer voor uitgeven, omdat hij er niet achter staat. Daarom woont hij nu ergens in een caravan in de blue mountains. Maar goed de rest ophalen was een drama want alle straten leken wel afgesloten. Na nog een conflict met een verkeersregelaar konden we dan eindelijk vertrekken naar de blue mountains. Gelukkig waren er best veel mensen die alleen gingen met de tour dus ik was niet de enige. De tour guide begon te praten en is de hele tour niet meer opgehouden haha. Het was een gezellige groep. Na twee uur rijden kwamen we bij ons eerste uitkijkpunt. Het was adembenemend. Nadat iedereen fototoestels en mobiele telefoons had gewisseld om van elkaar een foto te maken konden we weer verder. We waren trouwens eerst nog gestopt in een park waar we een drankje en koekje kregen en om iedereen te laten betalen die dat nog niet gedaan had. Ik weet de volgorde niet meer, maar we zijn in ieder geval verder gereden en toen kwamen we op een punt waar we een wandeling naar beneden gingen doen van ongeveer een kwartier. We moesten via een pad en met trappen en langs ons hoorde we een waterval. Toen we beneden kwamen hadden we uitzicht op de gigantisch mooie waterval. Iedereen natuurlijk weer even zijn foto genomen en toen zijn we weer naar boven gelopen. Daarna reden we door een stadje en daar zijn we gestopt voor nog een heel mooi uitkijkpunt. We hadden geluk want het had net geregend en dan is alles heel helder dus we konden eindeloos ver kijken. Ondertussen was ik aan de praat geraakt met een frans meisje een jongen uit Melbourne. Daar heb ik eigenlijk de rest van de dag een beetje mee door gebracht. Vooral met het frans meisje, want zij had ook als au pair gewerkt in Melbourne dus we hadden dingen om over te praten en we klikte goed. Dus toen zijn we daarna naar een stadje gereden genaamd Leura. Daar kregen we een uur om te lunchen. Samen met haar ben ik gaan lunchen. Het was een heel leuk en gezellig stadje. Zoals gezegd na een uur weer terug bij de bus. We zijn toen naar een grote kabelbaan gereden. We gingen namelijk met een grote kabelbaan naar boven. Dat was ook prachtig. Daarna toen heel de groep weer compleet was kregen we een plattegrond van scenic world. Hij had een route voor ons getekend die we moesten lopen. Dus vervolgens moesten we weer met een andere kabelbaan naar beneden de vallei in. Vanaf daar moesten we het als groep doen en hij zei ik hou jullie in de gaten. Dus wij hadden allemaal zoiets het zal wel. Dus wij begonnen aan onze route en overal zagen we kunst in de bossen waar we liepen. Echt we hadden geen idee wat we zagen want we dachten dat we gewoon door een soort woud gingen lopen. Maar goed wij verder lopen zien we ineens de tour guide in de lianen van een boom hangen. Wij kwamen niet meer bij. Ik zou jullie toch in de gaten houden zei hij. Die vent was echt zo gek als een deur. Maar hij leefde echt voor zijn vak, dus het was beter dan een saaie en serieuze vent. Dus wij onze route afgelopen. Toen moesten we weer met een of andere rails tegen een bergwand aan omhoog. Maar dat was spannender dan we dachten want die banken bewogen, dus dat hadden we niet verwacht. Eenmaal boven moesten we even wachten op de rest en toen konden we weer door. We rijden naar een uitkijkpunt die eigenlijk niet bij de tour hoorde maar wel prachtig was. Daarna zijn we nog naar een punt geweest waar de aboriginals een tekening van een kangaroo in een steen gegrafeerd hadden. Ook daar zat weer een heel verhaal achter en ik denk dat hij er nog uren over door had kunnen praten toen hij klaar was met zijn verhaal. Nog nooit zo’n enthousiaste tour guide gezien. Echt een hilarische man. Daarna hadden we nog een rit van anderhalf uur terug naar de ferry die ons terug naar Sydney zou brengen. Ook in de bus was het geen seconde stil en bleef hij maar praten over van alles en nog wat. Het was een hele gezellige dag met leuke mensen, goed weer en een prachtige omgeving. Eenmaal op de ferry nog wat gekletst en toen afscheid genomen van het frans meisje en de jongen. Helaas kwam het ineens met bakken uit de lucht dus droog thuis komen zat er niet in. Maar gelukkig was de rest van de dag heel mooi geweest.

Ik heb super veel van deze ervaring geleerd over mezelf en ook zeker over anderen. Ik heb nieuwe vrienden gemaakt of gewoon een gezellige dag gehad met mensen die ik anders nooit ontmoet zou hebben. Ik ben echt verbaasd over het feit hoe makkelijk het was om hier mensen te ontmoeten en mee in contact te komen. Verder heb ik mijn leven letterlijk en figuurlijk van een afstand kunnen bekijken en dat heeft me veel inzichten opgebracht.

Heel erg bedankt allemaal voor alle steun en lieve berichtjes en al jullie interesse! Ik kijk er naar uit iedereen weer te zien in Nederland en er een goede lente en zomer van te maken.

Ik zie julie snel xx


Reacties

Reacties

Sandra

Mooi Marian dit pakt niemand jou meer af!!!!
T was misschien niet wat je ervan verwacht had maar je hebt er zoveel van geleerd.
Geniet nog van je laatste dagen en tot gauw!
Hele dikke x van ons

Robert

Zoveel mooie dingen gezien , zoveel geleerd over jezelf en anderen,en ook inzien dat t misschien niet is geworden wat je hadden gehoopt. Je bent inieder geval weer een mooie levenservaring rijker .dat pakt niemand jou nog af. Tot gauw maar weer. Xx

Tante Ria

Wat heb je dit weekend een mooie en indrukwekkende tocht gemaakt. Een heel avontuur.
Je bent heel wat ervaringen rijker, waar je met een goed gevoel op terug kunt kijken.
Goede terugreis en tot ziens.

marian van dommelen

je hebt in ieder geval veel gezien ,heel veel geleerd , en een ervaring rijker voor heel je leven
welkom weer in Nederland en een goede terug reis

toine

Life is what you make of it :)

Jetje

Je hebt t super gedaan! Fijne reis terug. Dan kun je n mooi fotoboek gaan maken.
Tot snel meis xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!